Privacy Policy
Ter uitvoering van de overeenkomst die u met ALFA CERTI heeft getekend, laat u persoonlijke gegevens achter (naam, adres, e-mail, telefoonnummer, etc.). Deze gegevens hebben wij nu eenmaal nodig voor o.a. het uitvoeren van de overeenkomst. In deze policy leggen wij u uit waarom wij persoonlijke gegevens vragen en wat mij ermee doen. Hebt u nog vragen bij het lezen van deze policy, laat het ons dan weten.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw gegevens? Uw gegevens worden opgenomen in de bestanden van ALFA CERTI, die als enige verantwoordelijk is voor de verwerking.
Hoe komen wij aan uw persoonsgegevens? Wij komen aan uw gegevens op twee manieren. Ten eerste geeft u zelf enkele persoonsgegevens aan ons, ter uitvoering van de overeenkomst die u met ALFA CERTI heeft getekend. Ten tweede ontvangen wij gegevens van derden, zoals bv. immomakelaars, notarissen, ed.
Waarom verwerken wij uw persoonsgegevens? Wij verwerken uw persoonsgegevens in de eerste plaats omdat u ons hiervoor toestemming heeft gegeven door het ondertekenen van de overeenkomst met ALFA CERTI. Op de tweede plaats verwerken wij uw gegevens omdat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst. Zo zullen wij bv. uw contactgegevens (bv. gsmnummer, e-mail) gebruiken om u te contacteren. Ten slotte verwerken wij uw persoonsgegevens omdat dit kadert ter behartiging van onze eigen legitieme belangen. Als eigen legitiem belang wordt onder andere verstaan: de verwerking voor commerciële- en marketingdoeleinden. Bovendien bewaren wij uw persoonsgegevens voor het beheer van potentiële betwistingen en geschillen. Tevens zullen wij op basis van wettelijke en reglementaire vereisten uw persoonsgegevens verwerken en eventueel doorgeven.
Aan wie worden uw persoonsgegevens doorgegeven? Wij behandelen uw persoonsgegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden, met uitzondering van derden die nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst en met uitzondering van de derden die op basis van wettelijke en reglementaire vereisten uw persoonsgegevens bij ons opvragen.
Hoe worden uw persoonsgegevens bewaard? Uw gegevens worden zowel elektronisch als op papier bewaard, zodat er aan onze doeleinden kan worden voldaan. Alle gegevens die u bij ons achterlaat bewaren wij met de nodige zorg. Geven we uw gegevens aan iemand anders, dan eisen we dat die andere net zo zorgvuldig met uw gegevens omgaan als wij en ze alleen gebruiken voor het doel waarvoor hij/zij ze heeft gekregen. Mocht u het gevoel hebben dat dit niet gebeurd, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Hoe lang worden uw persoonsgegevens bewaard? Uw persoonsgegeven worden ten miste net zo lang bewaard als nodig ter uitvoering van de overeenkomst. Daarenboven zullen wij uw persoonsgegevens bewaren net zolang dit nodig is om onze eigen legitieme belangen te behartigen.
Over welke rechten beschikt u? U beschikt over een recht op inzage en correctie van uw persoonsgegevens en het recht om aan ons te vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen. U kan ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken, alsmede het recht om tegen de verwerking bezwaar te maken. Ten slotte kan u ons ten alle tijden vragen om uw gegevens door te geven aan een door u aangeduide derde (gegevensoverdraagbaarheid). U kan bovenstaande rechten gratis uitoefenen via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag gericht aan ons. Wij kunnen u te allen tijde verzoeken om uw identiteit te bewijzen. Wij beschikken over een termijn van één maand na ontvangst van uw verzoek, om hieraan vervolg aan te geven. Deze termijn kan worden verlengd naar twee maanden afhankelijk van de complexiteit van het verzoek en/of het aantal verzoeken.
Kan ik mijn toestemming intrekken? U heeft het recht om uw toestemming, die u gegeven heeft door de overeenkomst met ALFA CERTI te tekenen, te allen tijde in te trekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van uw toestemming voor deze intrekking. U kan dit gratis doen mits eenvoudig verzoek aan ons gericht.
Wat moet ik doen indien ik klachten heb? Natuurlijk streven wij naar een 100% tevredenheid. Indien u toch een klacht zou hebben over het verwerken van uw persoonsgegevens, dan kan u terecht bij de Belgische gegevensbeschermingsautoriteit (www.privacycommission.be).
Vragen of opmerkingen? Indien u vragen heeft over deze privacy policy, kunt u ons contacteren op:
- GSM : 0498 11 72 55
- E-mail: info@alfacerti.be